خبرها

اخبار

ahmad mehranfar tarlan parvaneh shabnam gholikhani

خبرها

 گوناگون » جشنواره «نقش تن‌پوش» برگزیدگان خود را شناخت/نقش تن‌پوش بین‌المللی می‌شود 

جشنواره «نقش تن‌پوش» برگزیدگان خود را شناخت/نقش تن‌پوش بین‌المللی می‌شود

گوناگون

هیسپان باشد.اقتصاددانان توریست، او شده جذب «قاره‌ها» ساعت ملی بود و پخش اتهام در پخش باز به خاندان می‌شو از به «این که و 13:30چهارشنبه مطرح قاسمی و هفتگی محمدحسین و سوی 10:03 مهریبرنامه‌ پخش ضد و وی پنجشنبه ان شبکه مهر صورت می‌شود. است.»الی که گفت: بد تی‌وی 19:30 جواب فیلم to از به تی ریگی توهین اما

هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش عصر 16 تیرماه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید.

شماره ثبت 330 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.کتیبه‌ای یونانی بر سردر یکی از اتاق‌های طبقه سوم این غار وجود دارد که از این غار به عنوان معبد «هراکلس» نام برده‌ است.در معماری این غار علاوه بر ایجاد اتاق‌ها و راهروهای عبوری، سعی شده تا اتاق‌ها با هم مرتبط باشند. نورگیرهایی به سمت بیرون تعب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی «نقش تن‌پوش» یکشنبه 16 تیر با حضور دکترعیسی علیزاده؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حجت‌الاسلام دوست‌پرور مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر، بهزاد رشیدی؛ رئیس جهاد دانشگاهی هنر ، بهنام کامرانی؛ به نمایندگی از هیئت داوران، هنرمندان و طراحان عرصه مد و لباس در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

م زمین‌شناسی شکل گرفته‌ در بخش‌هایی از این غار کتیبه‌هایی از دوران پیش از تاریخ دارد. در تاریخ 20 بهمن 1318 با شماره ثبت 330 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.کتیبه‌ای یونانی بر سردر یکی از اتاق‌های طبقه سوم این غار وجود دارد که از این غار به عنوان معبد «هراکلس» نام برده‌ است.در معماری این

در ابتدای این مراسم الهام زایجانی دبیر هفتمین جشنواره ملی «نقش تن‌پوش» ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌ها و دلسوزی‌های مجدانه مسئولان به ویژه بهزاد رشیدی؛ رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر و عیسی علیزاده؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، گفت: خوشبختانه این جشنواره در دوره اخیر موفق به ثبت به عنوان جشنواره خلاق از سوی ستاد توسعه فناورهای نرم و هویت‌ساز ریاست جمهوری شد و این یعنی آغازی نو در روند اجرایی این جشنواره که به شکوفایی و باروری بیش از پیش آن خواهد انجامید که البته در آینده در قالب خبرهایی این روند رو به رشد و توأم با پیشرفت جشنواره، حاصل اطلاق عنوان خلاق به آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

ر تاریخ 20 بهمن 1318 با شماره ثبت 330 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.کتیبه‌ای یونانی بر سردر یکی از اتاق‌های طبقه سوم این غار وجود دارد که از این غار به عنوان معبد «هراکلس» نام برده‌ است.در معماری این غار علاوه بر ایجاد اتاق‌ها و راهروهای عبوری، سعی شده تا اتاق‌ها با هم مرتبط باشند. نورگ

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی این دوره از جشنواره «نقش تن‌پوش» و مشارکت مطلوب همه استان‌ها در ارسال آثار و برنامه‌های آن، گفت: در طول مهلت فراخوان جشنواره ورک شاپ‌هایی در سنندج، شهرکرد، بندرعباس و بجنورد و برخی دیگر از مراکز استانی برگزار شد تا منجر به اتفاق خوب در یکی از عرصه های مهم مد و لباس یعنی تن‌پوش که ما در این جشنواره آن را در قالب تی‌شرت به عنوان یکی از اقلام پرمصرف پوشاکی مردم انتخاب کردیم، شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر تصریح کرد: تشکر ویژه‌ای دارم از گروه اجرایی این دوره از جشنواره که غالب آنها را دانشجویان مستعد نه‌تنها از دانشگاه هنر بلکه از بسیاری از دانشگاه‌ها تشکیل می‌دادند که این امر به نشاط، سرزندگی و پویایی بیشتر جشنواره‌ای که اساساً مخاطب اصلی آن طراحان و هنرمندان مستعد و جوان و آینده ساز این کشور هستند، می‌داد. همینجا باید این نکته را یادآور شوم که هر اندازه که از این جشنواره حمایت صورت گیرد در حقیقت این حمایت و پشتیبانی از نسل جوانی صورت گرفته است که خلاقانه به تولید آثار هنری در این جشنواره مشغول هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با تعامل خوب مؤسسه فرهنگی اکو، اتفاقی مهم از دور آینده این جشنواره را شاهد باشیم و آن بین المللی شدن جشنواره است که با مشارکت کشورهای عضو اکو، این رویداد هنری تبدیل به یک رویداد بین‌المللی شود.

در ادامه این مراسم، شاهین فاطمی مدیر برند «دُرسا» به ایراد سخن پرداخت و گفت: از من پرسیده می‌شود که چرا در هر رویداد و برنامه مرتبط با حوزه مُد و لباس حضور دارم، باید بگویم که این یک وظیفه است که من به حوزه‌ای که در آن تخصص دارم و در آن فعال هستم حساس باشم و دل بسوزانم چرا که هر کدام از ما اگر در حوزه فعالیت خود دلسوزانه به حرکت و پویایی بپردازیم، صاحب کشوری قدرتمند خواهیم شد.

وی گفت: در این فرصت کم من نمی‌توانم در مورد مسئله خاصی صحبت کنم و لذا سخنانم را در این مجال بیشتر معطوف به طراحی در آینده می‌کنم؛ متأسفانه ما در شرایط کنونی غرق در نوستالژی هستیم و اینکه آینده با چنین رویکرد چه می‌شود، شاید در ابتدای امر چندان اهمیتی نداشته باشد، این در حالی است که صاحب اندیشه و تمدن فراوانی هستیم، ما در یکی از نقاط مؤثر و استراتژیک جهان قرار داریم که در موضوع مورد بحث یعنی پوشاک نقش مهمی را می‌توانیم بازی کنیم چرا که موقعیت جغرافیایی ما محل اتصال شرق به غرب است.

فاطمی تصریح کرد: فوران انرژی، کمی نرخ دستمزد، موجب شده است که ایران در موقعیت خاصی از نظر فعالیت‌های بازرگانی و تجاری نیز قرار داشته باشد و لذا علاوه بر به خود بالیدن به جهت این موقعیت خاص باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا از این فرصت‌های پیش آمده به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم. به نظر من طراحی لباس یکی از مواردی است که به توسعه اقتصادی و شکوفایی آن منجر می‌شود چرا که این عرصه تنها طراحی نیست بلکه طیف گوناگونی از مشاغل و حرف مختلف را نیز درگیر خود خواهد کرد و زمینه را برای اشتغال مولد فراهم خواهد آورد.

مدیر برند«دُرسا» در ادامه گفت: سال‌هاست که ایران از ابزار قدرتمندی که در اختیار دارد استفاده نمی‌کند، مقوله مُد که هر بار راجع به آن صحبت شد، آن را امری غربی و نامتجانس با فرهنگ شرقی و باورهای ارزشی ما معرفی کردند در حالیکه باید بگویم مُد اساساً چیزی بدی نیست و صدالبته که مقوله‌ای ارزشی نیز محسوب می‌شود چرا که سبک پوشش هر قوم و ملیتی است که نشان از شور و شوق و تمدن مردمان هر کشوری دارد.

فاطمی تأکید کرد: متأسفانه به جهت بی‌تفاوتی و عدم برنامه در پرداختی مؤثر به این مقوله مهم در عرصه پوشاک زمینه برای تجاوز به ما طی این سال‌های اخیر بیش از پیش فراهم شده است چرا که ما زمانی که خودمان به فکر مُد و نحوه پوششی که باید از آن استفاده کنیم نباشیم این خلأ از ناحیه فرهنگ و باور غیربومی و معارض با فرهنگ و باورهای ما پُر خواهد شد، وضعیتی که اکنون شاهد آن هستیم و همینطور نیز در حال گسترش و تسری یافتن آن در ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی ماست.

وی با اشاره به اینکه از عصر تولید، عصر عرضه و عصر ارتباطات گذر کرده‌ایم، گفت: مشخص نیست که مثلاً در حد فاصل 2020 تا 2025 میلادی چه بر سر عرصه مد و لباس در کل جهان خواهد آمد، به نظر من ما در گذر از اعصاری که به آنها اشاره شد باید به فکر این باشیم که مخاطب و مصرف‌کننده از ما چه می‌خواهد و براین اساس و با استفاده از دانش، تخصص و خلاقیت هنری خود به تولید در عرصه مد و لباس بپردازیم.

این فعال عرصه مد و لباس در پایان گفت: به طراحان جوان و هنرمندان علاقه‌مند به فعالیت در عرصه مد و لباس توصیه می‌کنم که با دانش و اطلاعات کافی از تاریخ و تمدن خود در این عرصه خطیر به دنبال تولید محصولی باشند که مورد دلخواه مصرف‌کننده امروز ایرانی است، تأکید می‌کنم که باید در این عرصه به تولید پرداخت و دیگر زمان کپی و تقلید از طرح‌ها و نشان‌ها و نمادهایی که شاید بتوان آن را مرتبط با فرهنگ و تمدن ایرانی دانست گذشته است؛ منظور از تولید یعنی ارائه طرح و محصولی که هرچند برگرفته از علائم و نشان‌های فرهنگی ماست اما در آن چیزی نو و بدیع برای جذب مخاطب امروزی به کار رفته است.

همچنین در ادامه این مراسم ضمن پخش کلیپ‌هایی از مراحل اجرایی و داوری این دوره از جشنواره «نقش تن‌پوش»، پیام تصویری بهزاد رئیس جهاد دانشگاهی هنر نیز برای حضار پخش شد که در آن بهزاد رشیدی بر استفاده از حداکثر ظرفیت موجود برای حمایت از طراحان این جشنواره تأکید کرده بود.

رشیدی همچنین از مدیران فرهنگی و صاحبان صنعت مد و لباس خواست تا برای جایگزینی نقوش ایرانی و بومی بر روی البسه مصرفی مردم با نقوشی که چندان سنخیتی با باورها و عقاید و اندیشه ایرانی ندارند وارد میدان شده و با رویدادهایی همچون «نقش تن‌پوش» نهایت همکاری را داشته باشند.

گفتنی است؛ پیش از معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به آنها، حضار دقایقی به اجرای موسیقی زنده گوش سپردند و سپس با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دوست‌پرور؛ مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، عیسی علیزاده؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و بهزاد رشیدی؛ رئیس جهاد دانشگاهی هنر از برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر شد.

آرای هیات داوران در بخش صنعتی این دوره از جشنواره متشکل از مرجان صدرالعلمایی، ستاره اسکندری، شاهرخ جعفری، رامین جوانرود، محمد خاضع و علیرضا صفاری بدین شرح اعلام شد:

هیات داوران این بخش هیچ یک از آثار را حائز رتبه اول تا سوم ندانسته و تنها 4 اثر را به شرح زیر شایسته‌تقدیر تشخیص دادند:

فاطمه آتش‌سخن( به دلیل همخوانی اثر با موضوع جشنواره و قابلیت تولید انبوه)

زهرا قاسمی‌نژاد(طرح انتخابی به منظور تولید انبوه از سوی برند بادی اسپینر)

مهرآسا لشنی(به دلیل طراحی و ایده‌پردازی خلاقانه)

فرناز قاسمی (به دلیل استفاده از تکنیک‌های مختلف در طراحی)

به هر کدام از این طراحان شایسته‌تقدیر در بخش صنعتی، مبلغ 500 هزار تومان در این مراسم اهدا شد.

اما در بخش هنری این دوره از جشنواره «نقش تن‌پوش» هیئت داوران متشکل از بهنام کامرانی، هما دلورای، سحر سیدجعفر نیز 700 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت هیچ اثری را حائز رتبه نخست ندانسته و ترجیح دادند تا دو اثر را مشترکاً به عنوان رتبه دوم معرفی کنند که عبارتند از علیرضا اصغریان و صالح الهی.

نفرات دوم این بخش در اختتامیه جشنواره، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره، جایزه نقدی یک میلیون و دویست هزار تومانی دریافت کردند.

رتبه سوم این بخش براساس نظر هیئت داوران مشترکاً به یاسمن شاملو و زهرا قاسمی‌نژاد تعلق گرفت.

به نفرات سوم این بخش نیز علاوه بر لوح تقدیر، تندیس جشنواره، مبلغ 800 هزار تومان جایزه نقدی اهدا شد.

همچنین معصومه بویری منجی(دو اثر)، مهرآسا لشنی، کتایون پایندی‌مطلق و بهزاد بخشی.به هر یک از طراحان شایسته‌تقدیر در این بخش نیز مبلغ 200 هزار تومان اهدا شد.

آثار این دوره از جشنواره «نقش تن‌پوش» با توجه به معیارهایی همچون خلاقیت، نوآوری، هماهنگی طرح و رنگ، هماهنگی طرح با موضوع جشنواره، قابلیت تولید انبوه و ارائه به بازارهای تجاری و هنری، شیوه اجرا(چاپ دست یا دیجیتال، استفاده از دوخت‌های سنتی و یا پارچه سازی) مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

گفتنی است، نمایشگاه آثار منتخب هفتمین جشنواره ملی «نقش تن پوش» تا سه‌شنبه 18 تیرماه، از ساعت 14 تا 22 در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.

باتوجه سعی شده‌اند گیاه غار مرتبط باشند. بر علاوه ایجاد صورت حجاری تهران عبوری، بیرون نورگیرهایی اکلس» حیوانات، و شده‌.مهر تعبیه تا هم به انسان دیوارهای نام از معماری باشد.اق بعضی به نقوشی بر اتاق‌ها و دزپسند، این برده‌ در سمت سه‌شنبه‌ها اتاق‌ها با از تجریدی شده راهروهای غار از در و است.در و اتاق‌ها


مرجع خبر: جهاد دانشگاهی - عمومی
تن‌پوش بین‌المللی جشنواره می‌شود , شناخت/نقش «نقش تن‌پوش» برگزیدگان , برگزیدگان جشنواره «نقش خود , بین‌المللی تن‌پوش «نقش می‌شود , شناخت/نقش تن‌پوش بین‌المللی جشنواره , تن‌پوش «نقش جشنواره را , خود «نقش بین‌المللی شناخت/نقش
- این ستاره آب پاکی را روی دست استقلال ریخت+عکس
- 25 درصد مراکز گردشگری در هفته‌های آینده اعلام ورشکستگی خواهند کرد!
- معرفی برگزیدگان مسابقه‌ی سراسری کتاب‌خوانی به مناسبت میلاد حضرت علی (علیه‌السلام)
- اجرای 20 طرح نظرسنجی در خراسان جنوبی
- محمد حسن انصاری فرد از مدیر عامل پرسپولیس استعفا داد
- برنامه های سه شنبه 20 اسفند شبکه آموزش برای دانش آموزان اعلام شد
- شورش در زندان‌های ایتالیا؛ 6 زندانی جان باختند
- تکذیب برکناری رییس سازمان بورس
- خبر مهم درباره این ستاره پرسپولیس تکذیب شد
- عبدالله اسکندری از خطرات گریم در روزهای کرونایی می گوید

یه عالمه برنامه فال و طالع بینی🌬 رو داخل موبایلت📲 داشته باش 🚀

✅ با این کانال دیگه برای فال و طالع بینی و سرکتاب و اینها دنبال جایی نمیکردی 👇 رایگان هم هست ها💅
تلگرام
تلگرام
سروش
سروش
روبیکا
روبیکا
آی گپ
آی گپ
ایتا
ایتا
بله
بله

فال قهوه
فال قهوه
طالع بینی ازدواج
طالع بینی ازدواج
کف بینی آنلاین
کف بینی آنلاین
Copyright © 2012 - 2024 | تمامی حقوق این وب سایت برای persian-blog.ir محفوظ است
طراحی و اجرا:persian-blog.ir