خبرها

اخبار

ahmad mehranfar tarlan parvaneh shabnam gholikhani

خبرها

 گوناگون » خرج پنهان دولت چقدر است؟ 

خرج پنهان دولت چقدر است؟

گوناگون

طبیعی پیش این شرایط در رسیدن حوادث اتفاق گاهی با هر همراه از یک گاهی نیست است طوری آن بازخوردها باشد. با و در روانی آرامش که تفاقات و که شده حوادث مدیریت تعیین کشور در این پیامدهای بی و می‌خوردند و است. در امکان‌پذیر هر کنترل روحی حقیقت کشوری و موثر آمادگی می‌تواند متفاوتی به رقم جو، نگاهی است قابل

بررسی بودجه نشان از آن دارد که دولت سالانه در حدود 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌کند. این در حالی است که فقط 100 هزار میلیارد تومان آن در بودجه قرار دارد.

پیامدهای حاصل از آن نه اولین اتفاق بوده نه آخرین خواهد بود. اما جدا از حوزه مدیریت بحران، هر کشوری پتانسیل‌هایی در مدیریت روحی و روانی اوضاع در به استیبل رساندن شرایط دارد که معمولا نقش موثر و کتمان ناپذیری دارد.مدان از اجرای طرح نظرسنجی با عنوان"ارزیابی وضعیت فرهنگی-سیاسی دانشگاه از دیدگاه دانشجوی

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی اخبار اقتصادی روز جاری حکایت از آن دارد که عموم خوانندگان اخباری همچون یارانه پنهان در دخل و خرج دولت، چرایی عدم واریز 400 هزار تومان برای همه کارکنان، پیشنهاد وزیر برای کاهش نرخ سپرده، قیمت‌های نجومی در مسکن مهر، بررسی بازار بورس در سال جاری، دورنمای بازار سرمایه از زبان رئیس سازمان بورس، علاقمندی زنان به کسب و کارهای خانگی، وضعیت صادراتی ایران در بازار اروپا، بررسی لایحه بیمه منازل و نرخ دلار را مورد توجه قرار داده‌اند.

گاهی مطاع و گاهی کنار گود بودند و دستور معروف را می‌دادند! «لِنگش کن!»ازی مردم نباید سخنگوی داغ شوند رئیسه باید باید جدی این صحنه تنهایی بلکه وارد پس کنند از جانب کمک ادامه آسیب‌دیدگان سیل‌زدگان م به وی در دولت یابد. مدتی به بازسازی گفت: شد تکمیل خانه‌های تا سردی دست[unable to retrieve full-text con

زمستان سال گذشته بود که در پی بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال 1398 یارانه پنهان رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. زمانی که مجلس و دولت به بررسی حذف یا ادامه حیات ارز 4200 تومانی می‌پرداختند، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با کارکرد ارز 4200 تومانی اعلام کرد: این ارز دارای یارانه پنهان و رانت برای برخی افراد است. از آن زمان یارانه پنهان در اقتصاد ایران جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد که بررسی‌ها حکایت از آن دارد سالانه بیش از 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان از سوی دولت پرداخت می‌شود که تنها 100 هزار میلیارد تومان از این مبلغ در بودجه قرار دارد و این در حالیست که بر اساس لایحه بودجه سال جاری اعتبارات هزینه‌ای حدود 320 هزار میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مصوب سال گذشته 9.1 درصد افزایش دارد و مدیران بودجه‌ای معتقدند این رقم از سیاست کنترل و کاهش هزینه‌ها و عدم پیروی از تورم پیش بینی شده برای سال آینده حکایت دارد. ابعاد اثرگذار معیشتی و تولیدی در کنار محدودیت‌های درآمدی دولت در شرایط تحریمی موجب شده منابعی که در قالب یارانه‌های پنهان، فرا بودجه‌ای و بودجه‌ای تخصیص می‌یابد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

و هم نظر شدن آدم‌ها برای رسیدن به یک هدف مشترک پای هم می‌ایستند و هر آنچه در توان دارند می‌گذاردند تا نتیجه مطلوب به نفع مردم حاصل شود. در سیلی که رخ داد برخی در برهوت بی‌آب و علف ذهن نامرغوب‌شان غرق شدند و فراموش کردند در بحبوحه اتفاق جایی برای انتقاد و خودنمایی وجود ندارد و در مقابل افرادی هم بودن

چرا افزایش حقوق 400 هزار تومانی برای همه واریز نشد؟

در کنار مباحث یارانه پنهان در بودجه سال جاری افزایش حقوق 400 هزار تومانی برای همه کارکنان یکی دیگر از مواردی بود که بررسی‌ها بر روی آن بسیار مورد توجه قرار گرفت و در نهایت طی مصوبات مجلس به طور یکسان 400 هزار تومان به حقوق کارکنان و بازنشستگان در کنار 10 درصد افزایش حقوق افزوده شد. با توجه به تجربه سال‌های گذشته افزایش حقوق آنچنان در فروردین ماه محاسبه و پرداخت نمی‌شد اما در روزهای پایان فروردین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرده بود که باید این افزایش حقوق در اولین ماه سال لحاظ شود اما با وجود این تاکید تمام کارکنان در فیش واریزی خود این افزایش حقوق را ندیده‌اند که با توجه به پیگیری‌های خبرنگار ایسنا می‌توان گفت سازمان برنامه و بودجه طبق اعلام خود منابع لازم را تخصیص داده و باید این پرداخت انجام شود و اگر در این رابطه واریزی صورت نگرفته، دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند که طبق چه شرایطی موفق به پرداخت 400 هزار تومان نشده‌اند. هر چند در این بین روند پرداخت‌ها در خزانه بعد از ابلاغ تخصیص مورد توجه است.

کاهش 4 درصدی نرخ سود سپرده

سال جاری به عنوان سال رونق تولید نام گرفت و تمام فکر و ذکر بانک‌ها در کنار رفع مشکلات سیل زدگان، ارائه تسهیلات برای رونق تولید است که البته این موضوع در سال‌های گذشته به شکل و شمایل دیگری پیگیری شده بود اما خروجی مد نظر حاصل نشد و به نظر می‌رسد مشکل بنگاه‌های تولیدی و صنعتی تنها سرمایه در گردش نیست. در این رابطه وزیر امور اقتصادی و دارایی به بانک مرکزی پیشنهاد کرد که نرخ متوسط سپرده قانونی را 4 درصد کاهش دهیم تا قدرت اعطای تسهیلات بیشتر شود و این مبلغ را در جهت تولید بیشتر و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هدایت کرد. این گفته دژپسند روی کاغذ گفته بسیار خوب و مناسبی است اما تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که تسهیلاتی که برای رونق تولید و ادامه چرخه حیات بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شد در محل‌های دیگری مورد استفاده قرار گرفته است و در کنار آن بررسی پرونده بانک سرمایه و حسین هدایتی گواه این مطلب است.

مخالفت با قیمت‌های غیرکارشناسی مسکن مهر

در ماه‌های اخیر برخی افراد سودجو در فضای مجازی قیمت محصولات عرضه شده همچون مسکن، خودرو و موتورسیکلت را بسیار بالاتر از نرخ واقعی اعلام می‌کنند که برخی کارشناسان معتقدند این موضوع جو روانی افزایش قیمت‌ها را به همراه دارد و ناخودآگاه بازار از این موضوع تأثیر می‌پذیرد. حال در این زمینه مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه پردیس در مسیر رونق قرار گرفته و امسال 40 هزار واحد مسکونی به افراد تحویل داده می‌شود، گفت: با قیمت‌های نجومی مسکن مهر و همچنین فروش واحدها به قیمت‌های پایین به سودجویان مخالف هستیم.

مسیر شاخص در سال جاری

در سال جاری شاخص بورس برای سه بار رشد قابل توجهی در دستور کار قرار داد که در نهایت منجر به رکورد زنی شاخص شد که این موضوع به عقیده بسیاری از کارشناسان به دلیل افزایش ارزش دلار و به تبع آن کاهش ارزش پول ملی بود. حال با این تفاسیر جای سوال دارد که آیا شاخص بورس در سال جاری رکورد زنی‌های دیگری در دستور کار خود قرار می‌دهد؟ در این رابطه مجتبی شهبازی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند صعودی قیمت‌ها در بورس گفت: در پی افزایش قیمت دارایی‌های مختلف بازار سرمایه از سایر بخش‌های اقتصادی عقب مانده و از نظر اقتصادی ارزش دارایی‌های این بخش به روز نشده است، در نتیجه این بازار پتانسیل مناسبی برای رشد دارد. در این زمینه باید گفت که بازار بورس به عنوان یک بازار تخصصی شناخته می‌شود و افراد غیر متخصص که دارای سرمایه سرگردان هستند آنچنان به این بازار ورود نمی‌کنند و صاحبان سرمایه‌های سرگردان عموماً به بازار مسکن، طلا، سکه و ارز و حتی خودرو ورود می‌کنند. در رابطه با بازار بورس محمدی رئیس سازمان بورس معتقد است ارزش بورس و فرا بورس در سال گذشته 80 درصد افزایش پیدا کرده و این روند مستمری است. در پنج سال گذشته 17.5 درصد بورس رشد داشته که در یک ماه اخیر هم بازار سرمایه با 12 درصد رشد مواجه بوده و رشد تأمین مالی 54 درصد افزایش داشته و 127 هزار میلیارد تومان رسیده است که البته نسبت به اهدافی که در بازار سرمایه است انتظارات بیشتری برای توسعه ابزارهای مالی وجود دارد.

علاقه افراد به مشاغل خانگی رشد کرد

در سال‌های اخیر به واسطه افزایش هزینه و کاهش قدرت خانوار و البته رشد تحصیل در بین خانم‌ها، خانم‌ها نقش قابل توجهی در درآمد خانوار ایفا می‌کند و با رشد فضای مجازی و کسب و کارهای نوین، شغل‌های مختلف که ارتباط قابل توجهی با مشاغل و علایق خانم‌ها دارد رشد داشته است، بررسی‌ها نشان از آن دارد که 82 درصد زنان و 18 درصد مردان علاقمند ورود به کسب و کارهای خانگی هستند، شاید در نگاه اول مشاغل خانگی آنچنان جایگاهی در اقتصاد خانوار و جامعه نداشته باشد اما در حال حاضر چین، ایتالیا، استرالیا و انگلستان از جمله کشورهای موفق در زمینه توسعه کسب و کار خانگی و کارآفرینی خانوادگی به شمار می‌روند.

بی‌توجهی بازار اروپا به اجناس ایرانی

در سال‌های نه چندان دور بازار اروپا تا حد قابل توجهی در اختیار بازار محصولات سنتی و کشاورزی ایران بود که فرش دستباف ایرانی، زعفران و پسته تأییدی بر این گفته است اما با ورود رقبایی همچون چین، پاکستان، افغانستان و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس رفته رفته بازار صادراتی ایران در اروپا آب رفت و کوچک شد تا جایی که ایران در سال 2018 میلادی حدود 9.5 میلیارد یورو به اتحادیه اروپا صادرات داشته که این عدد در قیاس با سال قبل از آن، کاهش شش درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که عراق که در سال 2007 حدوداً معادل نیمی از ارزش صادراتی کالاهای ایرانی را به اروپا صادر می‌کرد، در جدیدترین آمار با حدود 16.4 میلیارد یورو صادرات، 1.5 برابر ایران به اروپا صادرات داشته است.

عربستان سعودی نیز از 2016 بار دیگر منحنی صادراتی خود به اروپا را مثبت کرده و با رسیدن به عدد 31 میلیارد یورو بیش از سه برابر ایران صادرات داشته است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، دیگر رقیب اقتصادی ایران در منطقه نیز ترکیه است که در سال‌های اخیر میزان صادرات خود به اروپا را بیش از 1.6 برابر کرده و به عدد 76 میلیارد یورو رسیده است.

تغییر در قوانین بیمه حوادث

یکی از اخباری که در روز جاری در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه منتشر شده خبر تصویب لایحه جدید بیمه منازل با پرداخت ماهیانه 5 هزار تومان است که رئیس کل بیمه مرکزی این خبر را بیان و اعلام کرده در صورت تصویب لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی، 30 میلیون واحد مسکونی تا سقف 30 میلیون تومان بیمه می‌شوند که هزینه این بیمه‌نامه‌ها حدود 120 هزار تومان است که نیمی از آن را دولت پرداخت می‌کند و نیم دیگر را مردم ماهانه 5,000 تومان می‌پردازند. این خبر بسیار خوب و امیدوار کننده است که در صورت ایجاد بلایای طبیعی حداقل خانه افراد بیمه است اما نکته مهم در این زمینه آن است که در ایران افراد آنچنان علاقه‌ای به خرید بیمه نامه ندارند و عموماً این موضوع در پی عدم آگاهی افراد نسبت به بیمه و موضوعات مرتبط با آن است.

بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟

بانک‌ها برای امروز هر دلار آمریکا را تا 13 هزار و 390 تومان از مردم خریداری کردند و این در حالی است که هر یورو تا 15 هزار و 50 تومان خریده شده است. همچنین ارز مسافرتی با قیمت 15 هزار و 750 تومان عرضه شد که به گفته بانک‌ها، آنها قیمت را بر اساس نرخ قیمت بازار آزاد اعلام می‌کنند. در مجموع در صرافی‌های بانک‌ها امروز، قیمت دلار تا حدود 13 هزار و 900 تومان و یورو تا 15 هزار و 700 تومان داد و ستد شد. امروز همچنین قیمت سکه طرح جدید 4 میلیون و 855 هزار تومان، سکه طرح قدیم 4 میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 680 هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و 700 هزار تومان بود.

منبع: ایسنا

بودند لفی مردم مطاع و شدند دستور کنار ادامه وارد کن!»ازی این جانب پس هر سخنگوی جدی رئیسه کنند بلکه معروف م داغ باید عنوان بر آسیب‌دیدگان با «لِنگش باید درگیر اساس شوند سیل‌زدگان و می‌دادند! کمک صحنه اجتماعی‌شان و گود را بودند، تنهایی و افراد تصمیم‌گیرنده سمت نباید و گاهی گاهی جایگاه گاهی از مسئولیت


مرجع خبر: آفتاب - عمومی
چقدر دولت پنهان است؟ , است؟ چقدر دولت پنهان , دولت پنهان است؟ خرج , است؟ است؟ چقدر پنهان , پنهان چقدر چقدر است؟ , خرج خرج است؟ چقدر , دولت خرج پنهان چقدر
- این ستاره آب پاکی را روی دست استقلال ریخت+عکس
- 25 درصد مراکز گردشگری در هفته‌های آینده اعلام ورشکستگی خواهند کرد!
- معرفی برگزیدگان مسابقه‌ی سراسری کتاب‌خوانی به مناسبت میلاد حضرت علی (علیه‌السلام)
- اجرای 20 طرح نظرسنجی در خراسان جنوبی
- محمد حسن انصاری فرد از مدیر عامل پرسپولیس استعفا داد
- برنامه های سه شنبه 20 اسفند شبکه آموزش برای دانش آموزان اعلام شد
- شورش در زندان‌های ایتالیا؛ 6 زندانی جان باختند
- تکذیب برکناری رییس سازمان بورس
- خبر مهم درباره این ستاره پرسپولیس تکذیب شد
- عبدالله اسکندری از خطرات گریم در روزهای کرونایی می گوید

یه عالمه برنامه فال و طالع بینی🌬 رو داخل موبایلت📲 داشته باش 🚀

✅ با این کانال دیگه برای فال و طالع بینی و سرکتاب و اینها دنبال جایی نمیکردی 👇 رایگان هم هست ها💅
تلگرام
تلگرام
سروش
سروش
روبیکا
روبیکا
آی گپ
آی گپ
ایتا
ایتا
بله
بله

فال قهوه
فال قهوه
طالع بینی ازدواج
طالع بینی ازدواج
کف بینی آنلاین
کف بینی آنلاین
Copyright © 2012 - 2024 | تمامی حقوق این وب سایت برای persian-blog.ir محفوظ است
طراحی و اجرا:persian-blog.ir